Agrárkamarai Választások »»

Az agrárkamarai választásokra 2017. november 3.-án kerül sor.
Legfrissebb bejegyzések:
2017-10-16
Az élet fája | részletek
Bezárta kapuit a kazah fővárosban, Asztanában megrendezett energetikai szak-világkiállítás, amelyen hazánk is részt vett. A több mint 400 négyzetméteres magyar pavilonban a nap energiáját...
2017-10-16
Könyvtári esték, Dr. Hrotkó Károly | részletek
2017. október 18-án kerül sor a  SZIE Entz Ferenc Könyvtár és Levéltár, a SZIE KETK Dísznövlbytermesztési és Dendrológiai Tanszék és a Garden Kft. által  közösen szervezett Kertek, földi egek c ...
2017-10-09
Őszi Kertészeti Napok | részletek
Szent István Egyetem Kertészettudományi Karának Dísznövénytermesztési és Dendrológiai Tanszéke, a Virágkötők, Virágkereskedő Vállalkozók Magyarországi Szakmai Egyesülete, valamint a Magyar...




Közösségi agrármarketing támogatás - változás várható

A Földművelésügyi Minisztérium Agrárpiaci Főosztálya nemrég tartott tájékoztatóján az Európai Unió által társfinanszírozott közösségi agrármarketing támogatások jövő év elejétől esedékes változásairól esett szó. Az új promóciós rendelet végrehajtási szabályai várhatóan szeptember 8-án kerülnek elfogadásra, majd az ezt követő széleskörű ismertetésére a szeptemberi OMÉK 2015 rendezvény keretei között kerülhet sor.
A 2016-ban életbe lépő rendszer a hatékonyság növelésével és a támogatások célzottabbá tételével, az agrárium szereplőinek, - elsősorban a kis- és középvállalkozásoknak - az Unió belső piacán, valamint harmadik országokban történő sikeres megjelenését kívánják elősegíteni. A jövőben 70-80-85 %-ra növekedhetnek a társfinanszírozási arányok, ezzel párhuzamosan a tagállami önrész nyújtásának lehetősége megszűnik, így kiegyenlítődnek a tagállamok pályázói közti esélyek.
A megváltozó rendszer fontos célkitűzése továbbá a fogyasztói tudatosság erősítése, amelyet a globális kereskedelemben zajló változások tettek indokolttá. Szükségessé vált az európai termékek Európán kívüli népszerűsítése, a termékek versenyképességének több éven átnyúló promóciós programokkal történő megőrzése. Ezt intenzív támogatással, valamint a pályázatok finanszírozására fordítható közösségi forrás bővítésével kívánják elérni. 
A támogatás összegét 2016-tól 83 millió euróról 2020-ig évente fokozatosan tervezik növelni 200 millió euróra. A pályázók és a bevonható termékek körében is bővülés várható.
Kiemeltek azok a minőségi termékeket, az eredetvédett, az oltalom alatt álló földrajzi elnevezéssel bíró, valamint a hagyományos különleges termékeket népszerűsítő programok, amelyek növelik az európai és a harmadik országbeli fogyasztók bizalmát az Európában előállított mezőgazdasági termékek iránt.
Az új rendszer törekszik az összefogásra ösztönző pályázati környezet kialakítására is. Így pályázhatnak szakmai szervezetek, az ágazatot egy vagy több tagállamban, illetve közösségi szinten képviselő szakmai vagy szakmaközi szervezetek, termelő szervezetek és társulásai. Továbbá az agráriumban tevékenykedő, a mezőgazdasági termékek népszerűsítését végző szervezetek (pl. Nemzeti Agrárgazdasági Kamara).
Elsőbbséget élvezhetnek azok a színvonalas programok, amelyeket egynél több tagállam nyújt be, vagy amelyek egynél több tagállamban vagy harmadik országban irányoznak elő tevékenységeket és erősítik az európai unió imázsát.
További lényeges szempont, hogy a célcsoportok elérésére szolgáló támogatott programok 70%-a harmadik országban valósuljon meg, és csak 30%-a irányuljon belső piacra. A promóciós rendszer azon harmadik (Európán kívüli) országok piacait veszi figyelembe, amelyekben termékeink iránt valós vagy potenciális kereslet mutatkozik.
A pályázati anyagok összeállításánál figyelembe kell venni, hogy az elmúlt évtizedben megváltoztak a marketing csatornák, az üzenetek gyorsabban és több fogyasztóhoz jutnak el a korszerű médiafelületeken. A termékek megismertetésére harmadik országokban a nagy kiállítások és vásárok, valamint
különféle webes felületek alkalmasak a leginkább.

Ajánlja a cikket ismerősének | Nyomtatható verzió | Cikk tetejére

Az oldalon szereplő információk, képek és publikációk szerzői jogvédelem alatt állnak.
Minimum felbontás: 1024 x 768 | Grafika és kivitelezés: Civertan Grafikai Stúdió