Díszkertész ágazat »»

A díszkertész- ágazat a dísznövény-termesztők valamint a díszkertészeti és zöldfelületi szolgáltatást végzők ágazata.  Mind a termékek, mind a szolgáltatások közszükségletet elégítenek ki.
Legfrissebb bejegyzések:
2017-06-15
Szaporítóanyag és Fajtabemutató | részletek
Szeretettel várjuk a Flora Hungaria Nagybani Virágpiac területén immár hetedik alkalommal megrendezésre kerülő Szaporítóanyag- és Fajtabemutatóra, melyet ebben az évben háttéripari kisérőrendezvény...
2017-06-11
Dísznövénykiállítások Erdélyben | részletek
Székelyudvarhely és Kézdivásárhely után Marosvásárhely is becsatlakozott a népszerű tavaszi dísznövény-kiállításnak helyszínt adók körébe. A Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetem Marosvásárhelyi...
2017-06-11
A zöldfelület-gazdálkodás jövője | részletek
A NAK Országos Kertészeti Osztály Dísznövény Alosztálya legutóbbi ülésén (2017. május 17-én.), melyet a FŐKERT Nonprofit Zrt-vel közösen szervezett a Margitszigeten, a zöldfelület gazdálkodás...

Új fejezet a marketingben

Magyar Turizmus Zrt. által szervezett Közösségi Agrármarketing Konferencián dr. Szakály Zoltán intézetvezető egyetemi tanár (Debreceni Egyetem) az élelmiszer-gazdasági marketing kihívásain keresztül világított rá a fogyasztói magatartás megváltozására, az innováció fontosságára és védjegyekben rejlő lehetőségekre előadásában.
A rendszerváltozásig általános volt, hogy a piacra került terméket a fogyasztó megvásárolta és boldog volt, hogy hozzájutott, emlékeztetett. Ám a piac éretté válásával, egyre több a verseny és a fogyasztók is egyre inkább szegmensekre esnek szét. Vannak vállalkozások, akik rájönnek, ha a termelés mellett kialakítják a saját marketing eszközrendszerüket (pl. márkanév, csomagolás, termékfejlesztés) és nagyobb súlyt helyeznek marketingre akkor a termékeik eladhatóvá válnak.
Ám még az ilyen vállalkozások is gyakran úgy érzik, rohannak a fogyasztó után, de nem érik utol. A fogyasztói „hatalomátvétel” új fejezetet nyit a marketingben. A vevő megismerése kulcskérdéssé válik, így nélküle nem lehet közösségi agrármarketinget tervezni. Az új típusú marketing legújabb trendje szerint a fogyasztók bevonása nélkül bizonyos stratégiai kérdésekbe, a vállalatok képtelenek megfelelni az elvárásoknak.
A „rábeszélő gépek” kora lejárt, a fogyasztó „visszabeszél” mutatott rá az előadó, miért ért végéhez az egyirányú marketing, és miért kezdődött meg a vállalatok és a fogyasztók között a közös értékalkotás. A folyamatot a gazdasági válság még inkább felerősítette: 2007-2008 között kevesebbet, 2009-2011-ben kevesebbért, 2011-2013-ban kevesebben vásároltak.
Kialakult a válságfogyasztás és megerősödött a racionális fogyasztás az emocionálissal szemben. 2014-ben bekövetkezett a fordulópont, az élelmiszer kiskereskedelem növekedésnek indult, és az előrejelzések szerint a tendencia 2016-ban tovább folytatódik. De ki lesz a haszonélvezője?
A vállalatok egy része vagy kényszerből, vagy önként az árversenyzők közé sorolja magát. Főként a kkv szektorból elhangzó panasz, nincs lehetőség márkát építeni, fejleszteni, szolgáltatásban többet nyújtani. Ezért „5.- Ft-al” olcsóbban adják termékeiket, hogy az övét vásárolják meg. Sokan megnézik az innovátorok piacvezető termékeit és ahhoz hasonlítják magukét. Így azonban folyamatosan követő pozícióba kerülnek. Az innovációs kényszer ellenére nem innoválnak, előbb utóbb elvéreznek, figyelmeztetett. 
Akik piaci réseket keresnek, vagy újítanak, azok alakító pozícióba kerülhetnek. Ez lenne a cél, jóllehet nem könnyű manapság elérni, hangsúlyozta. Megoldást nyújthat a lokális márkaépítés, hisz nem csak a világmárkák tehetnek szert jelentős sikerre. Felhívta a figyelmet a marketing innovációban rejlő lehetőségre.  Kiemelte, fontos, hogy Magyarországnak minél több hatékonyan fölhasználható forrás álljon rendelkezésére az agrármarketing tevékenységhez. 
A védjeggyel kapcsolatban megjegyezte, a magas értékű védjegyet viselő termék differenciált helyet foglal el a piacon. Hitelére azonban vigyázni kell. 
A közösségi marketing révén közös arculattal megjelenő hazai termékeknek a magyar származást (eredet), a minőséggel együtt kell igazolni. A versenyképes áru és a bizalomépítés kulcskérdés.  


Ajánlja a cikket ismerősének | Nyomtatható verzió | Cikk tetejére

Az oldalon szereplő információk, képek és publikációk szerzői jogvédelem alatt állnak.
Minimum felbontás: 1024 x 768 | Grafika és kivitelezés: Civertan Grafikai Stúdió