Díszkertész ágazat »»

A díszkertész- ágazat a dísznövény-termesztők valamint a díszkertészeti és zöldfelületi szolgáltatást végzők ágazata.  Mind a termékek, mind a szolgáltatások közszükségletet elégítenek ki.
Legfrissebb bejegyzések:
2017-10-16
Az élet fája | részletek
Bezárta kapuit a kazah fővárosban, Asztanában megrendezett energetikai szak-világkiállítás, amelyen hazánk is részt vett. A több mint 400 négyzetméteres magyar pavilonban a nap energiáját...
2017-10-16
Könyvtári esték, Dr. Hrotkó Károly | részletek
2017. október 18-án kerül sor a  SZIE Entz Ferenc Könyvtár és Levéltár, a SZIE KETK Dísznövlbytermesztési és Dendrológiai Tanszék és a Garden Kft. által  közösen szervezett Kertek, földi egek c ...
2017-10-09
Őszi Kertészeti Napok | részletek
Szent István Egyetem Kertészettudományi Karának Dísznövénytermesztési és Dendrológiai Tanszéke, a Virágkötők, Virágkereskedő Vállalkozók Magyarországi Szakmai Egyesülete, valamint a Magyar...




Vendégeink az OMÉK Kert 2013 kiállítás Közösségi- és Magyar Termék standjain

Közösségi marketing tevékenységre azért van szükség, hogy a magyar áruk a magyar piacokon, a magyar társadalom tagjai számára elérhetővé váljanak, multunk. Ösztönözni, tanítani kell a magyegfizethetők legyenek és minél nagyobb mértékben fogyasztóivá váljanak az emberek. A kertészeti ágazat az idén 24 milliárd forintot kapott a költségvetésből,  ilyen mértékű pályázati támogatásra korábban nem volt példa. Mindez annak a kormányzati szándéknak a bizonyítéka, hogy a kertészet, az agrárium meghatározó ágazatává váljon. Ennek érdekében a magyar piacokat meg kell erősíteni és vissza kell szerezni azoktól a környező országoktól ahonnan kiszorar társadalmat a magyar termék fogyasztására. Tudatosítani, hogy a virágok az életünk jelentős eseményeit végigkísérik. A dísznövény termesztés mellett a kert, a zöldfelület, a temetők, a közparkok fenntartása, tervezése, kivitelezése ugyancsak fontos ágazati tevékenység.


Farkas Sándor
(Kertészeti albizottság elnöke)
Dr Simon Péter (AMC vezérigazgató-helyettese)

A közösségi marketing egy olyan támogatási konstrukció, amely termékeket vagy termelők meghatározott csoportját támogatja a közösségi marketing  eszközeivel, anélkül, hogy megsértené az európai közösségi jogot, a közös agrárpolitika elveit, illetve a versenyszabályokat. Lényeges eleme, hogy uniós tagállamként a nemzeti költségvetésből nyújtott támogatást csak notifikálás után alkalmazhat. Miután a hazai közösségi agrár-és bormarketing konstrukció rendelkezik ezzel, a bormarketing forrásokból fel nem használt összeget zöldség-gyümölcs és kertészeti programokra fordíthatták. Az idei OMÉK bevételét 2014 első negyedévében tervezik visszaforgatni. A díszkertészeti ágazat számára önálló pavilonban lehetővé tett bemutatkozás egyben jelzés arra is, hogy az ágazat mindenképpen továbbfejlesztésre, támogatásra érdemes. Jóllehet még nincs jelentős nemzetgazdasági súlya. A kertészeti ágazaton belül a dísznövény ágazatot további támogatásokkal kell segíteni.

Amennyiben nincs mód termékeinket exportra értékesíteni, a belföldi piacot kell szélesíteni, melynek megvalósításához a közösségi marketinget eredményesen lehet használni. Széles körű összefogásra van szükség, annak bizonyítására, hogy az ágazat rendelkezik a hazai piacot ellátni,  a hazai vevői igényeket  kielégíteni képes minőségi és mennyiségi áruval. Garantálni az állandó minőséget és a kielégítő mennyiséget, ami megteremtheti az import áru kiszorításának lehetőségét. Az összhangot a törvényhozók, jogalkotók felé is láttatni kell. A díszkertészeti ágazat szereplőinek célszerű megfogalmazni és a szakmapolitika asztalára tenni a tevékenységüket érintő, gyors eredményhez vezető javaslataikat, hogy a következő évek fejlesztéspolitikájába bekerüljenek.


Simonka György
(országgyűlési képviselő)
Dr Feldmann Zsolt (agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkár)

Létjogosultsága van azoknak a szakmai szervezeteknek, akik tagjaik számára az ágazatra szabott speciális szolgáltatásokat nyújtanak.  Ha az egyes csoportoknál összegyűlt tudás és információ egy szervezeten keresztül szétáramolva mindenkihez eljut, akkor a dísznövény szakma egésze számára a saját szervezetének sokkal nagyobb presztízse, nagyobb értéke lesz. 2014 után az új európai uniós költségvetési időszakban több forrás fordítható a kertészet különböző igényeinek kiszolgálására. Beruházásokra, fejlesztésre, öntözésre, technológiákra. A szakmai együttműködés lehetősége fennáll a dísznövény ágazat számára.

Hangsúlyozni kell, az 1 ha területről lehozott legmagasabb értékteremtés, valamint az 1 ha-on foglalkoztatottak száma jelenleg a kertészet, és azon belül a dísznövénytermesztés nagyon előkelő helyen áll. A díszkertészeti  ágazat által előállított termékek hatalmas értéket képviselnek, emellett a tevékenység óriási szakképzett munkaerőt igényel. Fejlesztése, támogatása nagyobb figyelmet érdemel a jövőben.

A modernizálódó, a még nagyobb összefogás reményének nyitánya lehet ez a kiállítás. Nem lehet eléggé hangsúlyozni: a közösségi megjelenést olyan méltó formában tettük meg, hála a közreműködő egyesületeknek és mindazoknak akik ebben részt vállaltak, hogy nem vallottunk szégyent. Örülünk neki, és reméljük, a látogatók jó hírét viszik a magyar dísznövénytermesztésnek, a magyar dísznövényeknek, a magyar termékeknek. Annak a hatalmas értéknek amit képviselünk, annak a hatalmas lehetőségnek amivel embereknek munkát tudunk adni.


Orlóci László
(Dísznövény Szövetség elnöke a bizottsági képviselőkkel)

(fotók: Merényi Alexandra)


Ajánlja a cikket ismerősének | Nyomtatható verzió | Cikk tetejére

Az oldalon szereplő információk, képek és publikációk szerzői jogvédelem alatt állnak.
Minimum felbontás: 1024 x 768 | Grafika és kivitelezés: Civertan Grafikai Stúdió