Díszkertész ágazat »»

A díszkertész- ágazat a dísznövény-termesztők valamint a díszkertészeti és zöldfelületi szolgáltatást végzők ágazata.  Mind a termékek, mind a szolgáltatások közszükségletet elégítenek ki.
Legfrissebb bejegyzések:
2017-11-30
Szavazóképes, köztestületi tagokkal a kamarai munkában | részletek
A Magyar Díszkertészek Szövetsége országjáró rendezvénysorozatának hódmezővásárhelyi programja a dísznövény ágazat gazdasági kérdéseivel és a növényvédelem kihívásaival foglalkozott. Orlóci...
2017-11-27
Szakmai Konferencia | részletek
  A Magyar Díszkertészek Szövetsége és a Magyar Díszfaiskolások Egyesülete tisztelettel meghívja "A dísznövény ágazat gazdasági kérdései, a dísznövényvédelem kihívásai, válaszok és...
2017-11-14
Szakmai konferencia: A dísznövény ágazat gazdasági kérdései, a dísznövényvédelem kihívásai, válaszok és megoldások címmel | részletek
A Magyar Díszkertészek Szövetsége „A dísznövény ágazat gazdasági kérdései, a dísznövényvédelem kihívásai, válaszok és megoldások” címmel szakmai konferenciát tart Hódmezővásárhelyen,...




Promóciós támogatás

A Földművelésügyi Minisztérium és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara a közelmúltban, az EU 2017. évi promóciós támogatásáról tartott tájékoztatót.  A rendezvény célja az volt, hogy segítséget nyújtson az új promóciós rendszer pályázati elemeinek jobb megismertetésében és a hatékonyabb marketingkommunikációban.
A közösségi agrármarketing támogatások eddigi kihasználtsága hazánk tekintetében alacsony ezért tartották szükségesnek, hogy a 2016-ban életbe lépett rendszer jobb megismertetésével elősegítsék az agrárium szereplőinek az Unió belső piacán, valamint harmadik országokban történő sikeres megjelenését.

A 2016-2020-as időszakot felölelő program 2017-ben mintegy 140 millió euró felhasználását teszi lehetővé pályázati formában.

Az előadáson elhangzott, az Unió egyre kevésbé kíván a piac működésébe beleszólni, fokozatosan alakulnak át és veszítenek súlyukból a klasszikus piaci intézkedések (pl. intervenciók) míg a promóciós támogatásra szánt keret bővült.

A globalizált kereskedelemben azonban azok a termékek őrzik meg tartós versenyképességüket, amelyek széles körben ismertek. Ezért fontos, hogy a mezőgazdasági termékeket népszerűsítő programok növeljék az európai és a harmadik országbeli (Európán kívüli) fogyasztók bizalmát az Európában előállított minőségi termékek, az eredetvédett, az oltalom alatt álló földrajzi elnevezéssel bíró, valamint a hagyományos különleges termékek iránt.

A benyújtott pályázatokat elbíráló ügynökség (CHAFEA) projektvezetője többek között vázolta a támogatható szervezetek és tevékenységek körét valamint az odaítélés kritériumait. Ismertette, a promóciós támogatás éves munkaprogramja, benne a prioritásokkal, a pályázat kiírása előtti év végén már megjelenik. Ajánlotta átnézésüket, hogy megkönnyítsék a pályázat beadásához való fölkészülést.

A jövőben pályázni kívánóknak javasolta a www.agriopromotion.eu honlapon való tájékozódást, ahol minden tudnivaló részletesen megtalálható.

 


Ajánlja a cikket ismerősének | Nyomtatható verzió | Cikk tetejére

Az oldalon szereplő információk, képek és publikációk szerzői jogvédelem alatt állnak.
Minimum felbontás: 1024 x 768 | Grafika és kivitelezés: Civertan Grafikai Stúdió