Közösségi Marketing és Innovációs Alap
A Magyar Díszkertészek Szakmaközi Szervezete által régóta kezdeményezett piacszervezési intézkedés kiterjesztéséről rendelkezett az agrárminiszter. A rendelet kihirdetésével a dísznövény ágazat teljesítményét ismeri el, egyben hozzásegíti annak továbbfejlődését olyan módon, hogy a szakma képviselői és művelői mintegy önsegélyezés formájában járulhassanak hozzá. Jelentősen támogatja a már elért eredményeket és megkezdett feladatok (védjegy bevezetés, jogosultságok kezelése, alkalmazott kutatás, fejlesztés, fajtanemesítés, oktatás és képzés, különös tekintettel a duális szakképzésre) megvalósulását.
A Magyar Díszkertészek Szakmaközi Szervezeténél működő Közösségi Marketing és Innovációs Alapba történő befizetésről szóló piacszervezési intézkedés kiterjesztését a 29/2024. (IV. 30.) AM rendelet tartalmazza. A rendelkezés célja a dísznövények nem márkaspecifikus közösségi marketingje, és az ágazat kutatás-fejlesztési programjainak finanszírozása.
A rendelet piacszervezési intézkedés határozata alapján, a forgalomba hozni kívánt dísznövény termékek és szolgáltatások után Marketing és Innovációs járulékfizetési kötelezettséget ír elő.
A Marketing és Innovációs Alap bevételének felhasználására a Szakmaközi Szervezet elnöksége által létrehozott, a szakterületeket képviselő 7 fős bizottság évente tesz javaslatot, melyről a Szakmaközi Szervezet elnöksége, az elnöke és a Felügyelőbizottság elnöke jóváhagyásával dönt.
A marketing és innovációs hozzájárulást minden dísznövény termékekkel foglalkozó, Magyarország területén működő termelő, szolgáltató, kereskedő és egyéb kategóriába eső tevékenységet végző, jogi vagy természetes személyre kötelezően írja elő a rendelet. (A dísznövények vámtarifa szerinti besorolását és a tevékenységi kategóriákba tartozók megnevezését a rendelet tartalmazza).
A rendelet meghatározza a marketing és innovációs hozzájárulás mértékét és a teljesítés határidejét.